Tänk att jag skulle börja blogga

Hej
Det här känns inte riktigt som jag då jag under alla dataår faktiskt valt att inte ha en blogg. Men nu en stilla kväll i maj 2012 kom jag mig för att det kanske är dags att börja skriva lite. Vi får väl se hur det går….

På lördag skall jag och Zeidon åka till Gotland för att vara med på Svenska kyrkans Kyrkovecka. Vi skall hålla ett av eftermiddagspassen om religiös mångfald. Så här står det i programmet….

L 4. En guidning i religiös mångfaldI Sverige bor nästan en miljon människor för vilka tro och religion spelar en viktig roll veckans alla dagar. Hur kan vi mötas i dialog istället för i spänning och konflikt? Med hjälp av den multireligiösa resväskan tar två multireligiösa guider med oss på en upplevelse av vardagsnära sidor från de sex världsreligionerna men också glimtar av det allra heligaste.
Medv: Ziad Jamil och Peter Milton från Sveriges Multireligiösa Guider.

Läs mer om kyrkveckan på http://www.svenskakyrkan.se/gotlandskyrkvecka

Metta (Buddhistisk term för medkänsla) från Din religionsguide Peter Milton

Kommentera

