Religionsguidebloggen

Hej

Det är nu länge sedan jag skrev på denna blogg och tyvärr så har jag en tendens att lätt starta upp saker och ting men svårare att hålla fast vid den ursprungliga intentionen. Jag är fortfarande verksam som en av Sveriges multireligiösa guider men min egen andliga praktik har tagit över mer och mer av min tid.

Jag går regelbundet till Stockholms buddhistcenter som är en del av den världsomspännande rörelsen Triratna som grundades av Sangharakshita år 1967. Det är en mer västerländsk form av buddhism som försöker att utforska Buddhas universeela och tidslösa lära (Dharma) till dagens samhälle. Man kan läsa mer om denna rörelse på www.thebuddhistcentre.com eller för den svenska grenen på www.stockholmsbuddhistcenter.se

Jag har ännu inte beslutat ifall jag skall återuppta denna blogg med den ursprungliga intentionen att berätta om olika högtider, platser att besöka och annat spännande i religionens värld eller om jag skall skriva mer om min egen andliga praktik och strävan. Det kanske blir en mix av båda kan jag tänka mig.

Om du är intresserad av buddhismen och gärna vill besöka vårt center så har jag en multireligiös guidning där den 13 dec. Maila till mig på religionsguide@gmail.com så får du mer information.

Metta från Peter Milton

Kommentera

